غذا خوردن باعث افزایش قند خون شما می شود. تا زمانی که غذای مصرفی خود را یادداشت ننمائید، احتمالا از آنچه می خورید و میزان آن بی اطلاع هستید. دفتر ثبت غذا به شما در تصمیم گیری های مهم در مورد دارو، برنامه غذایی و برنامه های ورزشی کمک می کند.

– اطلاعاتی را که بدان نیاز دارید ثبت نمائید. اگر بدنبال کاهش وزن هستید، اندازه ی وعده های غذایی خود را اندازه گیری کنید و میزان کالری و چربی آن ها را برای چندین روز بنویسید. بررسی ارزش های غذایی مواد غذایی به شما کمک می کند تا در مورد مواد مغذی که هر غذا به شما می دهد بیشتر بدانید.

– سوابق را در دفتر یادداشت، تقویم و یا فرم های کامپیوتری که استفاده از آنها راحتر است نگهداری کنید. وقتی غذا را می خورید اطلاعات آن را نیز ثبت نمائید و این کار را به بعد موکل ننمائید.

– از اطلاعات ثبت شده استفاده کنید و در بازدید هایی که از متخصص تغذیه دارید آن را همراه داشته باشید. با استفاده از این اطلاعات بدنبال الگوهایی در رفتارهای غذایی و سطح قند خون خود باشید. به عنوان مثال، سوابق شما ممکن است نشان دهد که میان وعده هایی با چربی بالا در اواخر بعد از ظهر باعث افزایش قند خون در هنگام شام می شوند. یا ممکن است متوجه شوید که وقتی ناهار شما خیلی سبک تر از وعده های غذایی دیگر است، قبل از شام خیلی گرسنه هستید، در نتیجه ممکن است بخواهید اندازه ناهار را تنظیم کرده و خوردن بعد از ظهر خود را قدری کاهش دهید.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که سوابق غذایی و فعالیت های بدنی خود را حفظ می کنند در پیروی از برنامه های غذایی موفق تر هستند.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *