مصرف غذاهای سالمی همچون دانه ها، لوبیا، سبزیجات، میوه ها، شیر کم چربی، گوشت، و هرآنچه به عنوان مواد غذایی سالم شناخته می شود توصیه می گردد. همچنین کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که دارای شکر زیاد (برای مثال: نوشابه، دسر، آب نبات) و چربی بالا (بطور مثال: غذاهای سرخ شده، وعده های ناهاری محتوی گوشت، خورش های چرب و سس سالاد) هستند توصیه می گردد.

بسیار مهم است که زمان و میزان وعده ی غذا در هر روز یکسان باقی بماند. وعده ها را به یک یا دو وعده غذایی بزرگ تبدیل نکنید.

سعی کنید هر روز حداقل سه وعده غذایی کوچک بخورید، مخصوصا اگر از داروهای دیابتی استفاده می کنید. در صورت نیاز می توانید یک میان وعده بین غذا های اصلی و قبل از خواب بخورید.

از مصرف مشروبات الکلی اجتناب ورزید.

به یاد داشته باشید، شما می توانید از طریق آنچه برای خوردن انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در کنترل دیابت خود داشته باشید.

قبل از دیدن متخصص تغذیه،برای ۳ تا ۵ روز رکوردی از همه چیزهایی که می خورید و می نوشید نگه دارید و این رکورد را در زمان وقت ملاقات در اختیار متخصص قرار دهید.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *