پاسخ:

کاهش وزن و حفظ آن به کنترل دیابت و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. در رژیم کم کربوهیدرات فرد ناگزیر از محدود کردن میوه، سبزی و غذاهای نشاسته مثل نان و برنج و تأمین انرژی مورد نیاز با چربی و پروتئین است. بسیاری از مواد غذایی که به ناگزیر از رژیم غذایی پر پروتئین-کم کربوهیدرات حذف می شوند، منابع خوب ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و انرژی هستند. بنابر این پیروی از رژیم کم کربوهیدرات بسیار دشوار است و در دراز مدت سلامت شما را به مخاطره می اندازد. بهترین روش محدود کردن کل انرژی دریافتی است. به علاوه میزان کاهش وزن با رژیم های پر پروتئین در دراز مدت (پس از ۱ سال) مشابه رژیم متعادل کم کالری است. همچنین مقدار پروتئینی که مجاز به مصرف آن هستید بستگی به عملکرد کلیه نیز دارد. مقدار نیاز شما به پروتئین درصورتیکه عملکرد کلیه طبیعی باشد همانند یک فرد غیر-دیابتی (معادل ۱۵-۲۰% کل انرژی دریافتی) است. درصورت بروز مشکلات کلیوی این مقدار کاهش می یابد، ولی محدودیت بیش از حد پروتئین کمکی به شما نخواهد کرد و منجر به سوء تغذیه نیز می شود. متخصص تغذیه می تواند به شما در انتخاب رژیم مناسب به شما کمک کند.

منبع