مواد لازم :

-۱ عدد سیب زمینی.
-۲ قاشق چای خوری روغن گیاهی (ترجیحا روغن زیتون).
-۱ قاشق غذاخوری دانه خردل.
-۱/۴ قاشق چای خوری دانه زیره.
-۲ عدد هویج ریز ریز شده.
-۱ عدد پیاز خرد شده.
-۱ عدد فلفل سبز خرد شده.
-۱ حبه سیر خرد شده.
-۱ قاشق چای خوری زردچوبه.
-۱ قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده.
-۱/۲ فنجان کلم ریز شده.
-۴۰۰ گرم پنیر توفو (و یا پنیر های مشابه موجود در بازار مانند لاکتیکی با نمک کم).
-۱/۲ فنجان آب.
-۱/۴ فنجان گشنیز تازه خرد شده.
-۱ قاشق چای خوری گرام ماسالا (و یا ادویه های مشابه که متناسب با ذائقه شما باشد).
-کمی نمک فقط به جهت طعم دادن و به میزان لازم.

مواد لازم برای تهیه خمیر:

-۳ فنجان آرد
-۱ فنجان آب
-کمی نمک

زمان لازم و طرز تهیه

زمان لازم برای آماده سازی موادزمان پختزمان لازم برای آماده شدن غذا
45 دقیقه45 دقیقه90 دقیقه

-سیب زمینی را در یک دیگ آب قرار داده (کمی نمک در آب بریزید) و اجازه دهید بجوشد ، سپس شعله را کم کرده تا ۲۰ دقیقه و به آرامی بپزد، سپس سیب زمینی پخته شده را له کرده و اجازه دهید خنک شود.

-روغن را در یک ماهیتابه حرارت داده ، خردل و زیره را به آن اضافه نمایید، سپس هویج ، پیاز، فلفل، سیر، زردچوبه و زنجبیل را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. سیب زمینی ، کلم و پنیر را افزوده و به هم زدن ادامه دهید.
هم اکنون آب و گشنیز را اضافه و اجازه دهید سبزیجات برای ۸ دقیقه و تا زمانی که آب تبخیرشود، بپزد.
در نهایت ادویه و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه دهید خنک شود.

-آرد ، آب و نمک را با هم مخلوط کرده و به ورز دادن خمیر برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه ادامه دهید تا خمیر کاملا نرم شود ، اجازه دهید خمیر برای یک ساعت جا بیافتد.

-خمیر را به تکه های کوچک تقسیم کنید ، تکه های کوچک خمیر را به شکل دایره درآورده و مواد را در آن قرار داده و خمیر را مانند تصویر ببندید (و یا هر شکل دلخواه دیگر).

-بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دستگاه بخارپز قرار داده تا بخوبی پخته شود.

توضیحات:

اگر علاقه دارید میتوانید از موادی مانند اسفناج، گوشت چرخ کرده و یا مرغ نیز استفاده نمائید.

ارزش غذایی :

این دستور پخت برای سرو 10 نفر می باشد میزان کالری : 188 به ازای هر سرو
چربی2.2 گرم
چربی های اشباع شده0.0 گرم
کلسترول0 میلی گرم
سدیم46 میلی گرم
پتاسیم243 میلی گرم
کربوهیدرات36.2 گرم
فیبر رژیمی2.5 گرم
پروتئین5.8 گرم
قند 2 گرم
ویتامین A2184IU
ویتامین C19 میلی گرم
کلسیم62 میلی گرم
آهن 3 میلی گرم
تیامین0 میلی گرم
نیاسین4 میلی گرم
ویتامین B60 میلی گرم
منیزیم26 میلی گرم
فولات82 میکروگرم